آخرین اخبار
کد مطلب: 74538
شکايت بيماران ناشي از توجه نکردن پزشکان به آن‌هاست
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 766

به گزارش سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس از شهرکرد، محمود جاويد ظهر امروز در کنفرانس مقررات حرفه‌اي پزشکي و ملاحظات اخلاقي اين استان اظهار داشت: پزشکان جامعه ما بايد اين باور را در خود ايجاد کنند که فقط يک پزشک هستند و به دنبال منافع اقتصادي و ديگر منافع شخصي خود نباشند و تا زماني که اين باور در پزشکان ايجاد نشود در انجام وظايف خود موفق نخواهند بود.

وي بيمار را اکسيژن جامعه پزشکي دانست و متذکر شد: اگر بيمار نباشد پزشکان ما چيزي نيستند و پزشکان ما بايد به دنبال جلب رضايت و اعتماد  بيماران باشند زيرا مهم‌ترين سرمايه هر پزشک اعتماد بيماران آن است.

اين مسئول 70 الي 80 درصد از شکايات بيماران از پزشکان را توجه نکردن پزشکان به حرف‌ها و سخنان  بيماران دانست و تاکيد کرد: بيماران ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط مي‌کنند و در صورت توجه و نظارت بيشتر پزشک به بيماران از شکايات آن‌ها کاسته مي‌شود.

رئيس سازمان نظام پزشکي چهارمحال و بختياري تشخيص صحيح بيماري را اساس درمان دانست و خاطر نشان کرد: يک پزشک بايد تمام اقدامات لازم در خصوص شناسايي  درد‌ها و مشکلات بيمار را به نحو احسن انجام دهد.

وي اذعان داشت: پزشکان قدر خودشان را بدانند چرا که زحمات زيادي کشيده‌اند تا خود را به اين جايگاه برسانند و حيف است که پزشکان به دليل سهل انگاري و انجام ندادن وظيفه درست خود به مراجع قضايي کشيده شوند.

جاويد با اشاره به اينکه پزشکان رازدار و امين بيماران خود هستند، تاکيد کرد: ارجاع بيماران از بيمارستان‌هاي دولتي به مراکز خصوصي، نگه نداشتن راز بيماران، توجه نکردن به سخنان فرد بيمار و سهل انگاري در انجام دادن بعضي از وظايف توسط پزشکان مهمترين عوامل شکايات بيماران از پزشکان خود است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس